2021年1月1日 星期五

2020回顧

2020年,今年包括工作,生活及投資,都係十分值得記錄的一年。


工作

其實自2019年開始,工作量已越來越多,工作時間,經常由早上開始至晚上九點才能收工,十分吃力,食不定時,更有數次工作至晚上12點才能收工,身體都怕遲早會壞透。慶幸由4月開始,經上級批准,正式可以辭掉了職務主管的工作,而家只有臨時需要,我才代任職務主管工作,已經算十分好,當中好彩有好同意肯捱義氣,肯接替我的職位,所以4月開始,可以花更加時間研究投資及做運動。


生活

由4月開始,正式辭掉工作職務主管職位後,可以花更加多時間係家庭及運動,家庭方面,由於小朋友日漸長大,需要花更加多時間係照顧及教育小朋友,2020年女兒開始讀托兒所,雖然食飯仲係咁差,但希望慢慢可以改善,哥哥已是K2了,除了返幼稚園外,另外幫他報讀了英語phonics及踢足球,踢足球希望有助強身健體,phonics上了一段時間後,發覺進步很大。希望2021年,小朋友健健康康,哥哥的氣管及鼻敏感可以得到改善,太太及家人希望繼續健健康康。

而自己方面,2020年運動量比以往少了很多,今年完全無打個籃球及健身,希望2021年可以重回一些球隊練習,而且由於美股經常夜訓,更加應要注重身體。應係休息時間,飲食及運動更加養成好習慣,休息盡可能控制時間,飲食而家已習慣了一餐全素(午餐或晚餐),減少身體負擔,運動則希望重回規律訓練。始終投資係長期性,巴佬及芒格佢地成8,90幾歲,只要身體健康,呢個遊戲就可以長期玩,真正享受時間的複利。


投資

物業投資

先講物業投資,今年年尾賣出了收租樓,這個物業由2013年尾買,持有接近7年,買入價為353萬,賣出為490萬,一買入已即時出租,全部租金收入,7年總收約58萬租金,扣除當初買入成本雜費約25萬左右,淨回報170萬(這只是概括數,因為沒有計算銀行利息支出),收租樓7年回報接近50%,算係咁。

但如果只計算當初投入118萬計,其餘借銀行,實際回報概括約為144%,以物業投資來講,算比上不足,比下有餘。

而今次賣出原因,主要考慮有關住宅物業升幅已有限,而且樓齡不少,租客也即將退租。趁仍有價,賣出就算了。賣出後自己覺得完全無必要將有關資本放入股市上,因為本身股票資本已不少了,唔想再不斷加,寧願d錢放係外面,有好機會先投入市場。另外,雖然我覺得未來物業價格其實唔會點升,甚至有機會跌,但無限QE下,唔買野也無可能,唯有點都要揾d野買,就算物業資產唔升都局住要買,所以取向也是再換物業。

但再買住宅的話,需要交的稅不少,因為本身仍有其他住宅物業,所以暫不考慮住宅物業了,至於其他大灣區、海外物業之類,本身完全無打算考慮,疫情外出已經好麻煩,所以更加唔想煩。

雖然住宅剛性需求係最大,但稅的成本太高了,係澳門本地再考慮物業的話,自己都想試下買其他商業物業類型,不考慮住宅的話,會係小型鋪位,寫字樓或工廈中選擇,而最終是買了一個寫字樓物業,但原本最初係打算考慮工廈為主。但因不想再加大物業投資額,而係租金上,寫字樓租金回報率較高,而現階段只是希望打算放租。但如果之後寫字樓擺半年都無人租,唯有唸下揾朋友合作經營,唸下有乜搞作。其實自己都想懶,親力親為自問短期無時間經營,一日得24小時,心目中有唸過幾個較常理,以及一些較另類的唸法,但我唸最終都係考慮經營教學中心、網上生意、或跳舞室出租之類。

其實以往我心目中,一直希望透過不同物業組合,可以建構自己的收入系統,我曾經唸過超過十多個的business model去經營,但自從2至3年前,開了電腦公司後,已大大減低了我對做生意的期望,經營一間公司或生意是一件艱辛的事情,力不到不為財,今年亦正式註銷了電腦公司。

所以心態上,覺得做好投資,好好生活就足夠,人生苦短數十載,匆匆一世似煙雲。不應為錢去忘記人生本質,應好好享受生活。


股票投資

其實今年係我重新再投資股票的第三年,由2018年年頭重新開始,因為自2008年金融海嘯後,已沒有再買股票,因為輸了一半資本就已離場。今年回報由大跌變到跑贏市場好多,實在意想不到,3月大跌後全斬倉,買晒spy同qqq維持一段時間,睇左好多投資人書籍,blogger的玩法,比較認同曹仁超的趨勢投資,以及睇到tim兄的神操作,開始慢慢以趨勢投資或動力去操作,年頭由QQQ及 SPY,2013,981,6060,好幾隻股票升幅的利潤,增加了好多彈藥,再慢慢增加入nio及tsla,到而家只有nio一隻,慢慢建立了現時自己的投資風格。

選股囉輯我主要集中看公司是否有創新技術,成長速度及市場需要,護城牆食老本反而我不太偏重,當然加埋風口就無敵,而自己現時投資方向,大概可以講係持有成長股+期權現金流。而我所表述的期權現金流並非如pan sir書中的方法及策略,我的立場是現金流是為了增加購買力和日常生活上使用,例如物業按揭還款及每月捐款,所以我更偏向做short call多於short put去操作。而持有nio及tsla這段時間,經歷過好幾次爆margin奶野(因當時是有槓桿的,現時就算做槓桿,最盡也不會超過1.1),單日大跌30萬至幾日跌70萬不等,而家心態上慢慢轉變,加強了持有心態。


2020回報

睇番3月份時由輸到-35%,到2020年結為339.32%,總倉位由6位數變至而家7位數,而每月的期權現金流,由於開始時輸多贏少,慢慢不斷記錄及檢討,自己慢慢地建立了一個自己的期權交易囉輯(雖然也經常有犯錯,但會記下自己的錯誤操作),由4月起每月由5位數到最新12月達致6位數收入,希望之後能繼續保持,今年投資真的十分感恩。我不期望自己要很快達到更高的目標,但希望能在這10年內可以達到財務自由的能力,唔駛在係老鼠圈賽跑,可以做一些更加對社會或對自己更有意義的事情,和好好享受生活。


2020年是世界悲傷的一年,我希望疫情問題盡快得到解決,世界回復以往的生活,而2020已完結,2021已到來,祝大家新一年開心快樂,平安健康。



13 則留言:

  1. YTD 300%+ 的大神請受小弟一拜~

    足球籃球等活動當然可以強身健體,我自己只係試過有一年跛左踢唔到波,當年驗身時膽固醇即刻超標(第二年好返就無嘢了)。但年紀越大越難搵夠人去踢,如果而家重有一兩隊的話要好好珍惜呢。

    身邊好多朋友已經轉為做啲少人都做的運動,例如網球、羽毛球,甚至自己玩都得的單車長跑或者激啲的三鐵等。希望黎緊呢年大家都身體健康呢。

    回覆刪除
  2. 唔敢當,yan兄,主要都係跟各大神學野先有咁既回報,我自己則無踢足球,都係帶個仔去踢。
    我都祝你新年快樂,身體健康

    回覆刪除
  3. 300%+ :O 感謝暐楠兄過去一年分享 :) 新年快樂

    回覆刪除
  4. 我都謝謝Ricky經常分享,祝你新年快樂,身體健康

    回覆刪除
  5. 神!!!早知係你YTD 130%果陣死跟!!

    回覆刪除
  6. 你好,我想請問"槓桿最盡也不會超過1.1"是指以下那一項?
    1)資產 =1.1 *本金
    2)資產 =(1+1.1) *本金
    謝謝!

    回覆刪除