2021年3月1日 星期一

2月結 - 打回原形

記錄一下2月的持倉及情況,2月份美債息的上升,市場解讀為憂通脹加劇,及科技股估值重估,我的倉位也經歷了過山車的大上及大落,由於本人持倉主要集中係NIO和PLTR上,而這兩隻,也回到了2020年尾的股票價格,對我來說,當然是重傷中。2月YTD最高位去到約48%左右,而家回調去番3%,帳面高位回落超過1球以上,當然一點也不好受,有幾個操作要記錄一下。

我原本想法係一直不減倉,因為持貨期間,我仍可以透過期權操作達到一些現金流作資本補充,對我來說,跌市永遠是機會大於損失,所以跌市應該係加倉機會,於跌市期間增加持股數量,當然這個前題是選股正確,同時對自己的選擇的公司持有很大的信心,以及是否能真正判斷到公司可於競爭環境中生存,每次回調或股災應該是一個好的執倉機會。


以下有幾個 2月內做得唔好的一些錯誤交易及一些想法,提醒及警戒一下自己:

1)因為2月初,見NIO相對高位時,減持了一些NIO換至PLTR,希望可以相對平衡,但事後去睇,呢個係沉沒成本,加左落PLTR後,一樣搭沉船,但也可以講未必完全錯得晒,因為 NIO 回調幅度也相對甚多,如果唔換至PLTR,可能輸得更慘。但其實相對高位,應該適當地增持現金,減少持倉及槓桿,雖然我槓桿唔算多。

2)想法沒有貫徹到底,自己原本一直唔想減貨,但眼見市場大跌,NIO 由高位66.9跌至46左右,其實約30%的回調幅度,NIO過往已嘗試過多次3成回調,但自己覺得市場未回調完成,又唸左一些鬼主意出來,假設原本自己持有6000股NIO,假定係48蚊賣出,如果能在40以下補回,可以變相增加多1200股NIO,希望可以成功套利出黎。但結果當然事與願違,因為根本係下調期間,不能估底的情況,自己不敢貿易隨便出手,結果當然係星期一大升,要局住追番原本既貨,如果唔追的話,就真正損失了原本的持倉,所以這次追回,甚至乎交更多的追買差價成本,所以自問身手不快,還是乖乖坐著就好,這個操作結論是大錯特錯。

補充:由於自己原本唸法,係打算38蚊補回NIO,做到成功套利,雖然最終係事如願違,但自己當時唸法係希望兩手準備,不完全看淡也不完全看好,清掉了一部分既貨,唔完全清晒。但以免怕隨時大升,賣飛後大升仲慘過輸錢,變成真蝕。所以自己也係38蚊開了幾十張SP+LC,避免完全睇錯,所以星期一大升,可以平掉了那些SP+LC,再追買回NIO的倉位時,也不達致於俾太多追買成本係度,但因為只做了NIO,忘記做PLTR,所以PLTR追買,也是蝕掉了一些差價成本係度,當中金額也不少。

3)第二點提到,自己原本一直唔想減貨,是因為期權收入,獲得的資本補充不少,近這半年的期權收入,平均每月已有6位權金收入,足夠生活有餘。所以一直唔想賣貨或減倉,但以往NIO 回調3成的時候,可能只是幾十萬,而家回調3成,接近成百萬,心理壓力已增加了很多,有時真係會令到自己訓得唔好。所以今年希望講到做到,會加番更高比例的現金,有cash就心安,槓桿是心魔,即使過億身家既人,只要長期高槓桿,都有機會輸掉身家。

4)關於持股集中及信仰的問題,持股集中, 其實成敗關鍵也落在選股上,如果講得恐佈一點,過度集中隨時一夜破產都唔出奇。適當時候也應該要將自己抽離出黎,再用旁觀者角度去看待。但我自己心態係,自己也不是將全副身家放落股票身上,現時也有大量基金及機構持有NIO及PLTR,股票也只是全部財富的一部分,關鍵是要考慮自己的可承受程度,扑暈自己真心困難。但人生從來也不易,有時事情要堅持才能知結果。集中持股要搞清自己是否麻木信仰, 還是看清長期囉輯?

補充:再減左一些NIO,換至PLTR,等倉位較為平衡

5 則留言:

  1. 如果將持股擴大到4-6隻會咪好D? 但要搵到NIO+PLTR呢類股好難, FSR幾乎可以, 但IV太低了...好股難尋...

    回覆刪除
    回覆
    1. 我其實之後都會分散番一些,但不是而家情況,唔想為買而買,係想買既公司先去買。
      今年其實都算係咁,主要靠權金儲左PLTR返黎,而家分散我又唔係太想,橫店市場已經殺掉左一些估值,只要之後升番,個YTD一陣就返黎。只係個資本縮細左,總有些感概而已.

      刪除
  2. 賬戶高低位超過一球+1。二月最後果兩星期不斷地被輪咁...

    期權當甜品就好,主菜都仲係股價的升幅。我試過好多次做完SC 正股急跌,但「覺得」低過行使價平call 唔抵(急跌得IV 實升,然後價外option 都會貴左),又諗住有權金補貼跌幅所以唔斬。結果當然係正股跌到重傷而權金只係幫到少少。

    集中持股就係搏發達。如果真係每年10-20% 就滿足的話(做唔做到另計,至少個目標要清晰)完全無必要咁做。當然好難做到高回報低風險,點平衡個期望值就好睇個人呢...

    回覆刪除
    回覆
    1. 謝yan兄意見,你說得很對,主菜還是正股升幅。

      有權金補貼唔斬正股呢樣野,我都明白short call抵銷唔到正股損失,所以想嘗試捕捉時機,但換來操作不好,更易失敗。

      同埋你講中左,我既唸法唔係想要10%至20%咁樣,係想要公司一直成長既階段,獲得的更大利潤。雖然要敬畏市場,但自己覺得,公司還是處於成長階段,如貿易放棄,之後更加俾唔到信心自己去克服,更加容易因一些利潤,出出入入,可能最終結果也是不好。

      刪除
  3. 謝謝分享
    我的比亞廸,也是SC後,股價急跌
    權金都彌補唔返

    希望有天能夠像師兄你一樣,月賺6位數權金

    回覆刪除