2021年3月31日 星期三

3月結 - stock correction

今次 3月大跌,唯有俾自己再重新再執一下倉位,但今次就無集中晒美股,買番一些港股,同時將一些睇好的公司,會轉左用option去持有,以減低注碼,但有一部分仍是集中持有的。

而自己的選股方向,其實都無咩變,也是偏向科技股為主,因為科技股才是未來增長賽道,現時持股如下:

港股:快手1024,京東健康6618,微盟2013

美股:TSLA (50%),CHPT,IPOE,DADA,U
            用Option 持有: NIO (行駛價40 蚊)和 PLTR (行駛價 25蚊)

YTD:-5% (截止31/03/2021)


選股:

關於選股方面,TSLA現在是最大倉位,而選TSLA的考慮點,我反而不是唸 TSLA 的增長能力(增長能力當然不可置疑,我不用再此篇重覆),而係倉位角度,我反而係以防守性角度去唸,TSLA係標普及納指指數,已經佔有一個比較大的比例,我覺得買 TSLA 反而會成為救命稻草,標普及納指要繼續破頂的話,應該不可缺少TSLA的動力。

而其他美股方面,NIO 和 PLTR 本身就是自己的愛股,仍是前景正面。但注碼上,已沒有辦法持有太多,現階後我會用option去做,因為我相信那個行駛價,會較容易入價。

而其餘那些港股同美股,一直都是自己心中較睇好的公司,增長能力不錯,所以今次趁回調左一半或以上,趁機落定注碼,再等公司繼續成長。


想法:

關於3月倉位的情況,可以用慘黎形容,今次既帳面損失已超過7位數,2月尾本身已經打回原形,YTD最高由+48%去番接近0%,3月更是難捱,進入YTD負回報,最低點是 -18%,現時去番 -5%都有番D安慰,以往自己的持股多次嘗試過回調30%以上,但大部分情況下都會反彈番,加上有做對沖,實際處理上唔會蝕到幾多。但今次,雖然唔係股災,但科技股回調的力道十分大,加上2月尾時,未清掉一些槓桿,以致虧損加重,今次的帳面對我黎講,損失十分多。

今次跌市,可以更加清楚了解自己,當股市回調,好多聲音會叫你走貨,亦都好多聲音表示,長遠囉輯一定會反彈。對我來講,是一次更加認清自己的機會,知道自己屬於那一類人或者自己投資需要改善的地方。每次下跌,我一直都認為發財機會大於損失,所以覺得應該要把握股市回調的機會,而買跌需要的是勇氣與心理壓力,用自己注碼用作機會成本去投資。

今次唸番有幾點,第一,集中與分散,其實集中與分散,每當回調時承受的幅度都是差不多一樣咁慘,面對市場應該存有敬畏之心,只係集中持股時,股價大跌會承受到快速下跌造成的心理壓力。除非自己係買market ETF,如QQQ,SPY哥D,就先係等於實際大量分散。現階段我暫時都唔會咁做,除非之後個倉位去到一定大的程度。而3月最低點 -18%,其實不是正股下跌的損失,全部是自己因焦憂感,造成自己更多操作錯誤引致的損失,出出入入更易損失更多。如果事後看,嚴格控制,遵守記律的話。自己倉位高位回調一定幅度就走的話,或者半倉,輕倉的話,損失就不影響太多,可以保留更加多的資本,當然呢個係馬後炮唸法。而今次教訓係自己衰貪心太快入場同埋太大注,投資最大的敵人永遠是自己的貪念

第二,應該隨時保持靈活的投資策略及組合,我不是資本家,沒有足夠多的資本去捱價,咩情況適合長坐,咩情況適合走。我覺得不要被任何一種觀念去綁架了自己的思維,不同市況應該使用不同策略,不要強迫自己是那一派,股市下跌,市場會有好多聲音影響自己的判斷能力,應該忠於自己,好多人都是好言相勸,但強逼自己接受沒有任何好處。

第三,隨了選股外,自己應該更加要學習的是配置和倉位管理,就算買中股,倉位管理能力不濟,也一樣輸大錢。

第四,價值投資的核心永遠不會變,2020年係成長股爆發的一年,好容易錯覺,追逐成長股會更容易賺錢獲利。當然,持抱團股一直升或者總有市場的理由。但核心想法,應該還是低買高賣才能夠賺錢,買得平才是硬道理。

再補充多一點:
第五,股市大跌,自己應該如何認清方向,我自己唸法係應該集中睇番成長囉輯,估值變,囉輯無變,價值遲早會收復,投資者賺錢就係賺收復過程或者成長階段。當世界已產生變化,囉輯已變了,則無謂繼續堅持。

10 則留言:

  1. 三月初時自己都一度倒蝕(講緊2月中仲有60%...),計實數的話蝕得仲勁過上年三月,好在月中後回暖補返唔少...

    股災的話相信大家都可以好快咁斬倉逃生,但明明經濟一片大好(起碼唔會差過上年三月),債息呢啲擺明係借口但市場就係要跌。因為有信心,所以SH 結果吃了不少虧。如何在做股東般的SH 和保持散戶靈活的優點中取得平衡,呢點要再加強呢。

    回覆刪除
    回覆
    1. 呢點就係今朝group友有文章分享到,耐性和固執的分別點,應該如何取平衡,而家我都偏向倉位至上,資本蝕掉的話,就無堅持的執著,始終股市賺錢的機會多的是。 

      刪除
  2. 投資這門事就係咁好玩,
    贏輸都有野學,有野袋😂😂

    回覆刪除
    回覆
    1. 哈哈,永遠都學唔完,我而家增加左好多輸大錢經驗。

      刪除
  3. U我都有入,高位腰斬左四成幾,現價好抵~

    回覆刪除
  4. 好奇一問,點用option買nio,我都想再增持nio,本身好大倉位

    回覆刪除
    回覆
    1. 都係就係買入遠期貼價既option,但現時已清左option了

      刪除
  5. 不過TSLA最近出現了幾個下跌的訊號:
    Trefis估值只有$450,現在股價太高了
    最近股價向上突破了Bollinger Bands
    最近從RSI可以看到超買剛結束

    接下來有機會下跌,類似這樣
    https://slashtraders.com/tw/blog/stock-bearish-signals/

    回覆刪除